Az egészségügyben kiadott útiköltség utalványozás változása
Közszolgálati hír
Kedves Betegeink!
2022.07.01-jétől a szakrendelésekhez, ambulanciára kiadott útiköltség utalványozás megváltozik, ezért szeretném a változásokat röviden összefoglalni!
- A háziorvosoknál július 1-jét követően megszűnik az útiköltség utalvány kiállítása!
- Az útiköltségtérítést az ellátóhelyen, az ellátás igénybevételekor kell jelezni, és az ellátóhely (szakrendelés, ambulancia) rögzíti elektronikusan.
- A rögzítést követően az igénylést elektronikusan az ügyfélkapu SZÜF felületén, papír alapon a kormányablaknál kell intézni. A papír alapú ügyintézéshez az Államkincstár (MÁK) honlapjáról lehet a kérelmet letölteni 07.01. után.
- 07.01. után a korábban kiadott papír alapú utazási utalvánnyal nem lehet útiköltséget elszámolni! A korábbi papír alapú igazolást le kell adni és az új ellátásnál az ellátó helyen kell jelezni az útiköltség igényét.
- Utólagos kiállításra az ellátó helyeken nem lesz lehetőség, ha valaki az ellátáskor nem jelzi az igényét, később nem tudja érvényesíteni!
- Tehát nagyon fontos, hogy az ellátó helyen jelezni kell, rögzíteni kell, de utána külön kell igényelni. Nem kapják meg automatikusan!
Dr Kozma Zoltán háziorvos